Hvorfor Teste?

Testing av medarbeidernes kunnskap og ferdigheter er et viktig verktøy for å kartlegge og utvikle organisasjonens humankapital. I dag brukes det store ressurser på opplæring av de ansatte. Men hvordan sikrer man at opplæringen blir individuell og målrettet nok i forhold til virksomhetens og medarbeideres behov? Systematisk bruk av testing bidrar til økt verdiskaping ved å fokusere på hvilken kompetanse man har og hvor man må drive videreutvikling for å komme dit man vil.

Fordeler for virksomheten inkluderer

  • Kompetansekartlegging og avklaring av kompetansegap
  • Kvalitetssikring – av kompetanse og opplæringstiltak
  • Synliggjøring av ønsket utvikling
  • Mer individuell og målrettet opplæring for hver medarbeider
  • Kostnadseffektivt og enkelt
  • Reduserte kurskostnader – fokus på kunnskap, ikke kursdager

Fordeler for medarbeideren

  • Synliggjøring av realkompetanse
  • Individuell og målrettet opplæring
  • Avklaring av kompetansebehov
  • Sertifisering til oppgaver/stillinger
  • Økt motivasjon